Choro Molina

DAROVAT: nákup vstupenek možný od 25/6 do 1/7
Finance vybrané za jednotlivé koncerty budou poslány do Španělska souboru Antonia Molina “El Choro” a rozděleny mezi účinkující, kteří vystupují na nahrávkách a neviditelným lidem v pozadí každého představení. Moc děkujeme za projev vaší solidarity!

PŘEDSTAVENÍ “AVISO: BAYLES DE JITANOS”
Flamenkové umění je dílem pomalého procesu hudební, kulturní a společenské alchymie, která se odehrává v Andaluzii. Flamenco je velká krásná mozaika složená z nepřeberného množství barev, forem a kořenů, které dnes lépe známe díky analýzám tohoto umění. Historie nám přináší překvapující a inspirativní zprávy, data a důkazy. 

Jedná se o abstraktní představení, které v sobě snoubí neotřesitelné základy, hudební repertoár, místní sounáležitost vytvořené cikánským národem od 17. století do dneška. Prostřednictvím muziky a tance se nesnaží ani o výchovu ani o vědecké pojetí jednotlivých etap z historie cikánského národa. ‘Aviso: Bayles de Jitanos’ přináší hudbu Andaluzie, cikánskou i necikánskou, černošskou, afroamerickou, maurskou, sefardskou, tradiční a flamencovou. 

..následující část textu je odbornějšího rázu. Pro zvídavé jedince doporučujeme termíny v uvozovkách a jména zadat do Googlu. Pro přehlednost textu jsme je níže nevysvětlovali…

Představení nám přináší hlubokou sondu různých flamenco-cikánských žánrů a podžánrů počínaje koncem 19. století “Chuflas Gitanas” (lehký flamencový žánr), který proslavil Garrido de Jerez a první “bulerías” (fiestový flamencový žánr) nahraný Niñou de Las Peines, po afroamerickou sarabandu (lascivní tanec). “Cantiñas” (flamenkový styl) inspirovaný španělskou operetou “Zarzuela”, které v 19. století upravil Tío José el Graníno a Juanaca pro Cafés cantantes (malé flamencové kabarety). Všechny tyto kořeny zúročil ve svých zpěvech Antonio Mairena v 60. letech 20. století s odkazem na původní cikánské rody, rodiny a patriarchy, a promítnul do svých písní, v žánru „Tonás“, jejich utrpení. Každý legendární zpěvák uchopil tyto pěvecké flamenkové styly a jejich interpretaci po svém, například: don Antonio Chacón, Manolo Caracol, Melchor de Marchena. Vývoj se neodehrával jen na pěvecké linii, ale také v pojetí kytary –  od Djanga Reinhardta ve skladbě „When day is done“, přes Sabicase po Niño Miguela. Flamenková hudba je nejen hudbou kontinentů, ale i jednotlivých oblastí ve Španělsku, jiné “tangos” tedy zazní v Granadě, v Cádizu a jiné v Extremaduře. Představení nás provede celou touto bohatou historií cikánského flamenca, kterou tanečník zakončí stylem předcházejícímu současnou podobu “bulerías”. Takzvaná „bulerías preflamenca“ představí hudební styly od „polo de Tobalo“, “romance” a zpěvy ve stylu „polo“, cikánské „jaleo“ ve stylu „bolera“ a další před flamencové tendence skladatelů 19. století jako například Isidoro Hernández nebo sevilský tenor Manuel García.

UMĚLECKÉ OBSAZENÍ
Tanec: Antonio Molina ‘El Choro’, Gema Moneo
Kytara: Jesús Guerrero, Juan Campallo
Zpěv: Pepe de Pura, Jesús Corbacho, Moi de Morón
Perkuse: Paco Vega
—————————–
Režie a choreografie: Antonio Molina ‘El Choro’
Umělecká režie, původní idea, choreografie, scénář, hudební koncepce: Rafael Estévez
Asistent reřie a choreografa: Valeriano Paños
Původní hudba, hudební adaptace: Jesús Guerrero, Juan Campallo
Hudební režie: Guerrero, Campallo, Molina, Estévez
Lightdesign: Olga García
Zvuk a video: Félix Vázquez

ANTONIO MOLINA “EL CHORO”
Choro Molina se narodil ve městě Huelva v roce 1985. Základům flamenka se naučil od svého otce “El Choro”. Flamenkové vědomosti prohluboval pod vedením mistrů jakými jsou Manolo Marín a Javier Cruz. V roce1999 vyhrál cenu pro malé flamenkové umělce “Young Flamenco Dance Contest”. Ve studiích flamenco dole pokračoval ve městě Sevilla u profesorů Javiera Latorreho, Javiera Baróna, Israela Galvána and Rafaela Campalla a dalších.  

V roce 2002 se stal členem souboru Israela Galvána v představení “Galvánica”, které mělo premiéru během festivalu XII. Flamenco Bienniale v Seville.

V roce 2003 se zúčastnil turné s představením “Rafael Campallo a Mladé Flamenko” organizovaného Nadací Cristina Heeren. 

V roce 2004 se stab členem souboru tanečnice Evy la Yerbabueny.

Během let 2006 – 2007 založil vlastní soubor a vystupoval s ním v Portugalsku a Nizozemí. V následujících letech hostoval v mnoha souborech a procestoval s nimi celý svět a vystupoval na předních divadelních scénách.

V roce 2015 se připojil k souboru kytaristy Vicenteho Amiga a zúčastnil se jeho světového turné, které se zopakovalo ještě v roce 2019

V roce 2016 uvedl na festivalu v Jerezu své první autorské představení Aviso: Bayles de Jitanos v režii Rafaela Estéveze a pod produkční záštitou Nadace Cristina Heeren a ve spolupráci s Institute Andaluz de Flamenco.

V roce 2019 jeho hostující umělec vystoupil v rámci turné zpěváka Miguela Povedy v koncertní sérii “Intimo”